problemhund

2012-10-25
22:05:13

Vetrinären!


Idag så har vi varit hos vet, allt gick bra om man ser det på den sidan.
Lissy var jätte duktig, vetrinären var jätteduktig och så fin i händerna, samt jätte lätt att prata med.
Fick svar på alla frågor jag hade och allt denna gången. Kanske var med för att jag varken våga hoppas på det bästa eller det sämsta, och var bara instäld på att få ut allt denna gången.

Lissys övre korsband är av, tänkte jag ska skriva lite mer om korsbands skador m,m någon annan gång.
Först och främst så hade vi en liten diskusion om hur fin lissy var, samt hennes ras.
Fick nog höra runt 10-15 gånger i dag av olika personer att hon är jätte fin, och så klart det är något jag håller med om. Har ju den vackraste Sessan i hela värden!

Sedan fick hon gå fram och tbx i gången, hon kände på henne och redan då sa hon att hon trode att det var den.
Jag måste säga jag älskar vetrinärer som säger med en gång vad de tror vad det är, så att man slipper gå och undra. Kanske bara jag som tycker det då jag alltid sitter nergraven i datorn,böcker m.m. bara för att leta upp problemet samt om man kan göra något hemma m.m.

Kan säga lissy är för söt när hon får sövnings medel, både denna gången och förra så vägra hon sova. Hon ser ut som en fylle gubbe kan man säga som har druckigt för mycket. Sedan så är det svin svårt att väcka henne efter då hon föredrar att sova. Jämfört med atlas, han slockna nästan med en gång sedan vackna han så fort han har fått den uppvaknings sprutan. Vi röntagde benet och ja jag kan inget om detta så, men där konstaterade hon det med. Sedan kände hon på benet bara för att vara hundra, Man kan inte se sådant på röntgen bilderna till hunda. Eller aah man ser bara en liten förändring i vävnaden. Henes ben kunde man röra fram och tbx, vilket jag med såg att de inte var normalt.  Jag har ju inte rört så på lissy hemma utan bara känt igenom och inget mer, då jag känner rör jag för mycket så kanske jag fördärvar skadnaden.

Så nu har vi beställt tid för opration så den gäller den 5:e november, vill säga näst nästa måndag.
Nu ska hon gå på medicin som är antiinflammatorisk och smärtstilande. Vilket jag känner är bra eftersom hon var svullen nu, vilket man förstår. Så hinner detta lägga sig lite innan oprationen.

Ja som ni ser jag är en sådan jävla människa som ska få reda på allt när det gäller mina hundar, Jag frågar nog ut när det gäller allt och tar in stort sätt allt de säger. Kan nog anses som jobbig när det kommer till vertinärer, då jag aldrid rättar de och har nästan som ett läxförhör med de när jag är där.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: