problemhund

2013-01-16
18:15:18

Lägret


Som sagt jag och lissy var på hund läger i torsdags och fredags, det gick jätte bra dock gillade jag inte den hundtränarens hund tänk när det kom till aggresivitiet och utfall.
När någon hund gjorde ett litet utfall mot någon annan så skulle man klappa hunden. Vilket är det sista jag skulle göra om min hund gjorde det. Okej Lissy har hamnat i den åldern där hon är som en spegel till den andra hunden. Det vill säga är den andra hunden rädd, så kommer lissy vara det med. Är hunden uppkäftig så är hon det. Är den aggresiv tro fan att hon gör utfall och kaxar upp sig.
Jag tror att alla hundar har detta problemet någon gång i livet, har stött på det ett flertal gånger..
Men aldrig att jag axepterar att min hund gör utfall, när jag klappar hunden så är det som beröm för den.
Så i stället så vänder jag mig hellre om går lite åt motsatts håll, då brukar hon lugna sig om inte så gör jag några övningar så hon kan tänka på annat.  Men ne här fick jag det inte, och absolut inte dra in henne till mig när hon gjorde utfall.
Ne men hela träningen gick bra, dock fick lissy sina galna bitanfall 4 gånger. Dock är det ju så att hon aldrig kan sluta när hon får dom. Hon triggar upp sig själv, men ska se till att ringa uppfödaren i morgon så att man kan få lite knep av han..

Här har vi övningarna som vi har klarat av hitils. Är enormt stolt över gumman att hon klarade av allt detta fasten vi inte tränat så mycket och tagit lugnt pga hennes ben..

*Se på föraren i 5sek, (stående eller sittande)

*Targetsticka med nosen

*Nosen i handflatan, Handtarget

*Nosen i handflatan, med avståndsbelöning

*Stampa på musmatta

*Sitt framför föraren

*sitt med avståndsbelöning

*Ligg framför föraren

*Ligg med avståndsbelöning

*Stå framför föraren

*Sittkvar med omvänt lockande i 5 sek

*Ligg kvar med omvänt lockande i 5 sek

*Bakdelskontroll på kloss

*hoppa över hinder och stamoa på musmatta

*Vardagsinkallning med handtarget

*Tre valfria trix

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: