problemhund

2012-12-22
21:05:24

Följer rasstrandan "!"


Har fått frågan igen och nu av en uppfödare i finland..
Vill du para din hund med min?

Asså jag skulle gärna kunna para min tös, men det är ju inte bara att para hundarna.
Det första så ska hon ha genom gått ett BPH test. Hon ska göra höft - och armbågs röntgen.
Vet inte om man behöver ögonlysa denna rasen. Och så klart ska ju hanen göra det med, och OM det nu skulle bli så. Då är jag kräsen när det gäller hanen. Jag kommer ju sträva efter ett vist mentalitet hos valparna.
Men detta är ju bara ett tanke. Jag har ju alltid drömt om att ha en kennel, eller i alla fall ha fött upp minst någon kull i mitt liv. Och hundens pyske m.m. går ju först och främst!
Sedan kanske de inte blir med Lissy jag gör det. Ja hon är fin hon har allt som en OEB har och följer ras strandaden, hon är renrasig utan pitbull i sig. Och förfärderna är enormt fina! (fin stamtavla)

Men detta gör ju inte att jag ska avla på henne, jag köpte henne för sälskap och kunna fortsätta med min dröm.
Jag följer min hunds väg i livet och gör det som är de bästa för just henne!  Hon är ny opererad med TPLO vilket vem vet kan försämra rastrandaden. Jag vet inte har inte koll.....
Sedan först och främst hon är för ung!!!!

*Vad tycker ni om detta?
*Hur ska jag ställa mig, hur ska andra ställa sig (andra uppfödare).
*Eller har ni en egen uppfattning??
Kommentar:
#1: Camilla A

Söt hon är :)

2013-01-16 @ 18:21:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: