problemhund

2013-02-07
17:22:30

Ny lek
 
Jag och en hundgalen polare började prata om hur vågvilliga våra hundar är, hur mycket dom vågar göra utan hjälp från oss. Så vi kom på en ny lek, vi låter hundarna välja hur vi ska gå på promenaden. Det vill säga utan hjälp från oss, stannar hunden och tittar på dig för att den behöver hjälp så ska man inte bry sig utan vänta på att den väljer själv. Klart för vissa hundar kan detta vara en utmaning. Men jag tror detta är något bra ändå, Nu kanske flera säger att man tar bort ledar rollen från sig och sätter den på hunden. Klart vi rättar hunden om den är på väg rätt ut i gatan, eller vill hälsa på någon som den inte får.
Utan detta handlar bara hur man går..
Vill försöka hitta en app eller något så kan man se hur man går för att kunna visa er..
Hoppas flera vill vara med på detta, för det var jätte roligt när man väl satte igång.
Lissy lede mig runt vårdcentralen som vi har här ca 3 gånger innan hon ville gå hem. medans min kompis hamnade mitt ute i ingenstans.. Vart hamnar du?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: