problemhund

2012-11-14
17:12:18

Morra och mamma?


Har tänkt i flera dagar nu att jag ska uppdatera bloggen, men det händer ju fan inte.
Lite för mycket att göra här hemma kanske, måste håste hålla koll på henne 24/7 så hon inte slickar på såret.
Hon är väldigt duktig på att inte röra den men ändå, man kan aldrig vara säker. Som just nu så håller det på att läka och då det jävligt jobbigt att hålla sig undan.

Våra dagar ser ut som så att vi går upp på morgonen, vi går ut och hon får göra av sig.
Sedan blir det medicin och frukost, hon hatar sin medicin men hon blir förbannad om man lägger den i hennes mat och hon inte får den.  Efter medicinen så sover hon i ca 1-2 timmar så jag ser till att sova då med, har enorma problem att sova nu på kvällarna på någe konstigt sätt.
Sedan blir det ut igen, sedan inhängnaden igen. Eftersom hon är ny opererad så är det de ända hon stort sätt får göra.
När det är mat runt 14 så får hon vara i köket med oss, hon får sin mat med Hokamix, ska efter jul börja med Glukosamin. Vi ska först se om hokamixen kanske hjälper på min sötis.
Därefter vila en timme då jag är sådan som aldrig går ut en timme innan mat eller efter, eftersom jag är så rädd för magsäcksomvridning.
Då blir det en lite längre promenad i stället för runt huset, då jag känner att hon är helt okej för att göra det. Men tänker inte överdriva för vill att hon ska bli helt frisk på en kort tid.
Om hon har massa energi över så blir det lite träning, just nu så låter jag hon bara bjuda på sig själv.

Och det vi har klickat in nu är, morra, mamma och lägga sig på sidan.

Ni får gärna säga till om det är någt jag ska skriva om, men eftersom våra dagar nu är så ''intensiva'' ;)
Så finns det ju så mycket att skriva om..
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: