problemhund

2013-01-17
18:02:37

Negativ bestraffing

Negativ bestraffing har jag börjat ge lissy. Det vill säga gör hon något hon inte får göra, så får hon inte det hon vill ha. Alla håller ju på med negativ bestraffning överallt, spelar ingen roll vart du nu är så finns det runt än.
Tex. Ska du åka buss och inte har med dig din biljätt så får du hoppa av, och om du åker med ändå och de kommer en kontrolant så får du betala en böter.

Idag när vi skulle gå ut på kvälls promenaden, (den sista långa innan kvällen, efter den blir det bara små)
Hon började bitas ville inte ha på sig sin väst, vilket jag såg att hon behövde då det är jävligt kallt och hon fryser om vi ska gå en längre promenad. Så det slutade med att jag lämnade henne hemma, jag och Sixten gick våran promenad. Sedan när vi kom hem så provade jag igen, allt gick fint och då fick hon sin promenad.
Jo så hon bet mig och bråkade, då fick hon stanna hemma och inte gå med flocken. Men när hon var lugn så fick hon gå ut, fast utan Sixten. Och nej jag gick lika långt med båda två så klart.

Lissys ben är på enorma bättrings vägen, vi har inte rehabsimmat då jag är rätt så pank och har inte råd nu. Men ändå så blir hon bara bättre och bättre, hon använder foten mer nu och hon kan trampa ner med sin kraft. Hon är 39cm runt det opererande låret och 46cm på det ''friska'', så på 2 veckor så har hon gått från 32 till 39, och 43 - 46. Känns enormt bra, så på tisdag så ska vi åka till vetrinären känner på mig att hon kommer frisk förklaras. men då är ju så klart bara frågan hur mycket får hon göra då.. Hmm..
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: