problemhund

2012-12-15
22:33:07

äntligen hemma.
Nu är jag äntligen hemma igen, jag har haft en tung månad så har inte blivit mycket bloggande.

Jag har sagt det hundra gånger men ska försöka bättra mig. Lissy är på bättrings vägen, på tisdag så blir det åter vetrinären då ska vi röntga hennes ben igen. Denna gången ska vi bara kolla så plattan och skruvarna är på plats. så man kan börja göra lite mer med henne. På torsdag så blir det rehab med henne, då blir det att gå på ett rullband. Hon har vatten runt sig så att hon använder benet mer.
Redan nu stödjer hon på benet och allt, men det kommer ta ett bra tag tills hon kommer klara av att trycka ner foten. och använda sin hela tyngd på den.
Men det kommer det kommer.

Hennes rehabtid är ju ca 6 månader men jag kommer ta 12. Så under ett år så kommer det bli mycket ta det lugnt. Detta gör jag som sagt för att jag inte vill riskera något.
Finns ju flera risker efter en sådan här extrem opration, Ni som inte vet vad TPLO är så är det så att man sågar i tu benet och tar bort korsbanden. Sedan sätter man i hop den igen med en mitall platta och sex skruvar.

Det finns risker med att någon skruv kan gå av, eller så kan skelettet gå itu. Och det är inget jag vill riskera!
Så jag tar hellre ett år med koppel, och sedan 13 år fri. Känns ju så mycket bättre...Eller vad tycker ni??

Som sagt, skriver det igen.
Vad vill ni att jag ska skriva om?
I sådana fall skriv en kommentar, samt vad tycker ni om det nya utseendet?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: