problemhund

2013-02-04
16:54:22

Vilka metoder.
 
I morgon så kommer Lissy´s uppfödare hit, han ska hjälpa mig med hennes bit beteende.
Ska bli roligt och se vilka metoder han använder, jag är sådan just nu som suger åt mig som en svamp.
Jag tycker de är så roligt med att se hur andra har för metoder för att träna hund, då det är något som jag brinner för!
Lissy har ju sitt bitbeteende som jag inte kommit till bukt med, ibörjan när jag fick henne så gick det jätte bra. Och det gick bort på bara någon dag så fattade hon att det var något man inte fick. Men nu när hon varit sjuk så har de kommit tbx. Jag själv tror att de är för att hon har så mycket energi i kroppen som måste komma ut, men han trodde på dominans. Det vill säga att hon vill ta makten över mig!
Atlas han var en extremt dominant hane, tog mig 2 år att få bukt på han. Och jag har sätt dominas flera gånger under mina hundår. Men detta är en ras som jag int har tränat förut, och vem vet de kanske kommer ut på något annat sätt på dom. Jo jag vet det är min ras, men efter som jag har haft lissy i ca ett halvår så har jag inte lärt mig än. Man lär sig inte raser på några dagar, utan det kräver ju att man ska ha träffat en ras några gångr och jobbat med den, innan man kan säga att man kan den.
Ne men i alla fall de kommer bli roligt och se hans metoder..
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: