problemhund

2013-02-03
15:23:06

Bulldozer nr 1#
 
Idag så gjorde vi vårt första vilt/blodspår, eftersom det var vår första gång så trodde jag att vi inte skulle få det finaste spåret. Att de skulle vara lite strul på vägen, det vill säga att hon tappar bort sig någon gång eller går fel väg . Men icke fan vad duktig hon var. Vi gjorde två stycken ett lite mindre så hon skulle komma in i det och ett lite större. Det första var lite vad är det här!
Och så blev vi störda av en annan hund som gick förbi, men den ägaren var såå snäll så hon väntade lite och när lissy fick upp spåret och gick på, så gick hon vidare. jätte snällt! Oftast så brukar folk här vara dom som går på och skiter i alla andra.
När hon väl fick upp spåret så då gick det undan jag han själv inte hinna vart fan vi gick då jag skulle hålla koll på Lissy. Jag måste fixa sådana klämmor så jag håller reda på vägen ett måste inför nästa spårning!
Andra spårningen så gick det mer undan, hon såg ju vart jag gick ner så innan jag han plasera henne och ge order, så var hon igång. Kan säga att man fick springa efter henne och denna gjorde jag länge och svårare, Men hon hittade exakt tog nog bara 2 minuter på den långa biten så var hon klar.

Ja Vi har i alla fall hittat det vi brinner för, så blodspår kommer vi fortsätta med. Hmmm undrar om man kan tävla i detta?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: