problemhund

2012-06-19
19:47:53

hur det har gått =) <3
 

Hela dagen har gått hur bra som helst, när hennes matte hade åkt i väg så fick Sixten och Lissy var sitt märgben.
Sedan blev det en snabb promenad med henne så hon fick göra i från sig, sedan blev det sovstund här hemma.
I alla fall för Bacon,Sixten och Lissy. De däckade tillsamans i en liten hög, har aldrig sätt något sötare.
Sedan när mamma kom hem så blev det massa pussar och kramar där, efter så bar det ut på den första långpromenaden.
Hon går så fint i koppel, alla hund möterna gick som en dans på rosor. Hon varken brydde sig om cyklister eller moppar som åkte förbi, och hon tog ögonkontakt hela tiden.

Blev att kasta lite boll samt jage, det var ju såå kul speciellt när jag inte fick tag på henne. Måste bara lära henne att komma och lämna bollen, så man slipper gå runt och leta efter den hehe.  Vi har haft flera mys stunder, hon är så härlig speciellt när hon lägger nosen vid örat och låter som en gris haha.

Nu i några dagar så blir det att ta det lugnt och skoja till allt, så att hon lär sig hur jag är och att det är roligt att gå ut leka och träna.
Träningen kommer jag ta det lugnt med, all inträning denna veckan kommer gå utpå lek. Sedan när hon känner sig hemma och vi känner oss redo så kommer jag ställa lite krav på henne under träningen, och träna olika sorters träning. Så som spår, sök, agility, bevakning, vardagslydnad, rallylydnad och allt vad som nu finns så vi hittar det som vi vill satsa på och kanke börja täva, vem vet vart vi slutar =) 
Nu menar jag absolut inte att jag kommer bli sur om hon inte gör det som hon blir tillsagd, eller om jag inte kommer få något resultat. Utan lite mer jag vill att hon kommer vara fokuserad, om hon inte är det så får jag som ägare hitta på ett sätt så att hon blir konsentrerad. Det är alltid du som ägare som ska ändra på dig så att träningen blir rätt för dig och din hund! Skriver mer om det i morgon.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: