problemhund

2012-06-20
21:51:18

En sådan underbar hund <3

Hela dena dagen har varit oslagbar, Lissy är en sådan underbar hund. Hon har värkligen fått mig att njuta av livet igen, se lyckan känns som om att hon redan nu har fått mig ut ur min depression. 

Idag så har vi varit i Nödinge, köpt 2 nya halsband. Tänkte bara köpa en men hittade en som jag bara var tvungen att köpa med. Ett sele så vi kan börja spåra om några dagar. Tänkte igentligen använda atlas, men eftersom Atlas hade så stor bringa så passade inte den. Jag köpte också en bricka med hennes namn, och mitt tele numer på. Det är något jag har haft på alla mina hundar, anledningen är för att jag själv vet hur svårt det är att hitta en ägare om man hittar en hund. Det är ju inte så att man ser hundens chip numer på pannan på dem. Sedan är det en blandras så ska man slista ut raserna när man ringer polisen och anmäler det.
Så det är bara en säkerhet som jag har, om det nu skulle vara så att hon sprang bort vilket alldrig har hänt mig så vet man att hon kommer hem. Så det är en sak som jag rekomenderar ALLA att skaffa till sina hundar, det är en liten säkerhet i det stora.

Vi har varit och badat i dag med, det var ju helt underbart tyckte Lissy. Man såg glädjen i hennes ögon när hon sprangrunt med sin boll, och lekte i vattnet. Sådana stunder är så underbara tycker jag, finns inget bättre än att se lyckan i en hunds ögon.
Ne nu ska vi ha lite soff mys innan vi tar kvälls promenaden..

 En bild på Lissys nya namn bricka, och halsband.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: