problemhund

2012-06-19
11:10:38

Dagen D
Då var dagen här, idag så kommer familjens nya medlem hit.
Lite pirrigt bara, anledningen till att det är pirrigt är för att det var några månadersedan jag hade hund. Det är en glad pirrning, är så lycklig att jag får komma i gång med dom vanliga rutinerna igen.Att få gå upp på morgonen för att ta en lång promenad, massa träning och se en hund växa in i sin personlighet. Det är lyckan i mitt liv!
Hennes matte som hon har nu kommer komma och lämna henne, vi kommer mötas ute så att Sixten och Lissy får träffas, detta gör vi så det inte blir diräkt på hemma miljön. Sixten är ju van att nya hundar kommer hit och hälsar på, men detta gör vi så att dem som har henne nu kan pusta ut och känna så allt blir rätt. Jag förstår dom fullt ut skulle göra exakt samma sak och det var min hund. Sedan tar vi en promenad med hundarna så att dom får ströva runt och känna sig som en flock.
När hundarna väl känner sig hemma med varandra och allt,  så går vi in. Lissy kommer få ströva runt och lukta på allt som hon vill. Så klart kommer Sixten följa henne som en hök, men det är bra då får hon reda på genom han vad man får och inte, fast vårat hem är ju öppet och vi har inte gränser för våra hundar. De får göra mer än vad vi människor får hehe.
Så klart så kommer jag vara med under hela förloppet, dom kommer inte släppas under synhåll så att man ser att allt går bra. Vilket det kommer göra, båda dessa hundar har ett inre lugn, Sixten är en fredlig själ så han kommer låta henne göra vad hon vill.

Uppdatering kommer under kvällen så får ni se hur det går ..

  Så här mysigt hade Sixten och Atlas det redan dag 2.

Kommentarer:
#1: Anonym

Så himla fin bild på atlas och sixten alltså, helt underbar!
Jag hoppas verkligen att allt kommer gå super för er och att du blir lika motiverad till att göra saker och komma ut som du var med atlas!
Älskar dig gumman och lycka till, jag finns här om du behöver mig och jag ser fram emot att träffa min nya kompis! <3
Puss Ronjis!

2012-06-19 @ 21:28:38
#2: Ronja

Så himla fin bild på atlas och sixten alltså, helt underbar!
Jag hoppas verkligen att allt kommer gå super för er och att du blir lika motiverad till att göra saker och komma ut som du var med atlas!
Älskar dig gumman och lycka till, jag finns här om du behöver mig och jag ser fram emot att träffa min nya kompis! <3
Puss Ronjis!

2012-06-19 @ 21:28:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: