problemhund

2012-08-23
21:38:58

Äntligen
ÄNTLIGEN så har jag fått en ny dator, så nu ska jag börja blogga lite mer. Hoppas jag i alla fall ska försöka!
 
Nu har skolan äntligen börjat igen, känns konsigt att jag skriver äntligen men på ett sätt så känns det skönt.
Denna terminen så kommer vi ha två hundlektioner per vecka, sedan så kommer jag utbilda mig till klicker instruktör.Skulle igentligen utbilda mig innom brukshundsklubben, men om jag ska vara ärlig så känns det som att alla BHK klubbar börjar rasa. Alla klubbar ligger så olägligt så det är så svårt att ta sig dit om man inte har bil, sedan så är alla regler så kontiga. Typ som att man ej får ha med sig hund in i klubbhuset, okej när man har genomgång så vill man ha det lugnt. Men alla har inte bil som man kan lämna hunden i 24/7, och så kollar dom så konstigt på än när man har en hund som inte är som deras strandar robbot hundar.
 
Deras kurs går ut på 240 timmar tror jag att det var, och då var det inklusivt 10 tillfällen som man skulle gå med en instruktör på deras träningar. Kände alla dom timmarna samt hemma plugg och sådant det kommer jag inte klara av, bara att åka till en sådan klubb för mig skulle ta halva dagen. Medans klicker var bara 100 timmar och träningar som är i skolan, passar mig bättre.
 
Idag så följde Lissy med mig i skolan, hon var jätte duktig fasten att hon klättrade på skolans soffor hahaha.
Hon låg och sov eller myste med någon av klasskamraterna, är så glad att jag har fått en sådan människokär hund.
Nu är hon så trött så det inte är sant, ända sedan vi kom hem så har hon legat och snarkat. Okej så klart så har vi varit ute på små promenader men mer orkade hon inte, undra hur trött hon kommer vara efter tränings passen i skolan hehe.. Detta kommer bli roligt att se =D
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: